Kopi fra google

Bornholm juni 13

Ja Bornholm bliver vi nok aldrig trætte af og heller ikke Sannes Familiecamping. Der er sikkert flere andre rigtig gode og velbeliggende c. pladser derovre.
Men vi synes at Sannes er noget specielt og med alle tiders udsigt over Østersøen fra de fleste pladser.
Deres faciliteter er bare helt i top, har I lyst til at se dem så kik på Sannes Familiecamping. Vi synes bare at vi har følt os velkomne og godt behandlet de gange vi har været der.

Vi havde denne gang valgt et tilbud hvor vi skulle med færgen fra Ystad lørdag morgen 020 og da cv'en var pakket og klar over middag kunne vi jo lige så godt trille derover stille og roligt. Vi kom fint derover, men hvad var det med Ystad? Der var meget stille og alt!!! lukket, så svenskerne holdt da bare MIDSOMMER, godt for dem, lidt kedeligt for os. Den ellers hyggelige by var helt lukket. Der så så ud at der var dømt familiehygge på campingplads og ved sommerhusene i Sandskogen.
Vi fik så tiden til at gå på en park. plads ved stranden, så det gik.

Vi kom fint over til Bornholm og kørte til Melsted Museumsgård, hvor vi sov fint resten af natten. Ved otte tiden var vi ved Sannes og fik en god plads, rejste teltet og gik så i gang med at nyde vores uge på pladsen og øen.

Der var kokke konkurrence i Gudhjem og det var rigtig spændende at se dem konkurrere og fremtrylle flotte spændende retter med spændende råvarer fra Bornholm.
Vi var heldige at få en lille smagsprøve fra hovedretten. Det var mums.
om aftenen var det Sankt Hans og da vi af gode  grunde ikke havde sovet så meget om natten valgte  vi at blive på pladsen og så var der sørme nogen der tændte et bål henne af stranden. Nok ikke for os, men vi kunne sidde og nyde det i det gode vejr.

Vi fik jo spist en del fisk, både friskfanget fra kutter og frisk røget og det er jo bare super. Vi fik prøvet flere røgerier, alle gode, men en lille favorit en nok Nexø Gl. Røgeri og Fiske buffet'en hos Nordbornholms Røgeri i Allinge. Den er bare super.

Så blev der gået nogle gode ture, hvor Kobbe Å dalen ind til Stavehøl vandfaldet altid er en god tur. I år lidt mudderet det sidste stykke, og så videre af landevejen hjemad.
Cyklerne blev da også luftet, bl.a. på en tur omkring Østerlars og en tur hvor vi fik set Randkløve skåret, hvor vi ikke har været før og Baltic See glashuset der puster rigtig flot glaskunst.
Vi kiggede også ind til Oluf Høst museet der ligger i hans gl. hus på en meget spændende grund.

Vi havde tre flotte dage med sol, to med noget regn og to blandede og så går en uge hurtigt og snart var det tid at pakke sammen og fordi der ikke kom nogen og skulle ligge på vores plads om eftermiddagen måtte vi ligge til vi skulle med færgen om aftenen kl. 2230. Det var der flere andre der også gjorde. Det var rigtig fin service fra Sannes C..

Vi var i Sverige med midnat og hjemme ved to tiden efter en dejlig uge på Bornholm.

Vil I se mere fra vores ture til Bornholm finder I det i Ferier under.

Skåne og Bornholm aug. 2007

Bornholm juni 11

Regnbue ved Ystad, et varsel?

Der var Sol over Gudhjem kokke konkurrence i Gudhjem da vi kom. Det var spændende.
Kenneth Hansen fra Svinkløv Badehotel løb med sejren og vandt dermed Sol over Gudhjem i 2013. Han er nr.2 fra højre med det store smil.

Det er bl.a. denne udsigt vi ikke kan stå for, næsten den samme som sidst. Der kan komme gæster overfor

Sannes camping set nede fra stranden

De lyse nætter i måneskin

Østerlars Kirke

Kalkmalerier i  Østerlars Kirke

Udsigt fra Østerlars Kirke

Måge der gerne vil ha' fred til at passe sine unger!

Blomsterne kan finde sig en plads alle steder

Fiskerpige fra Årsdale der kigger ud over havnen

Randkløve skåret

Havnen i Gudhjem

Sådan! klarer de problemet med rotter i kloakkerne i Gudhjem

2 gamle mænd nyder udsigten i Gudhjem

Oluf Høst museum, set fra hans have

Motiv ved Melsted Museumsgård, hvor vi sov lørdag nat.