Ebeltoft / Øer november 09 i storm og regn

Mandag den16. november. jeg har ligget med influenza i en god uge, hvad slags det var ved jeg ikke, men en kedelig gæst var det. Da jeg vågnede mandag morgen var der ingen feber og ingen hovedpine. Det var i dag vores efterårsferie startede og vi havde bestilt en lejlighed i Øer gennem mit arbejde, så mon ikke vi skulle prøve at komme af sted. Vi købte billetter til Mols linien på nettet, nemt, men ikke helt billigt. Det er nu rart når man lander i Jylland, så dreje til højre lige når man kører ud af havnen og to min. efter låse sig ind i en dejlig varm lejlighed og med det vejr der var i vente var det godt vi ikke havde campingvognen med. Øer Feriecenter er mange huse rundt om en ret stor havn hvortil bådene sluses ind igennem en lille kanal. Vi havde stort set hele centeret for os selv, der så kun ud til at være lys i 2-3 huse mere end vores. I weekenderne er nok booket noget mere op. Der er en dejlig ny svømmehal, næsten lige så stor som vores i Frederikssund og der var det dejligt og tage nogle svømmeture oven på at ha' ligget på sofa/seng med influenza  i en uge.

Om tirsdagen kører vi en tur til Randers for at se Randers Regnskov, det var en flot oplevelse, med meget spændende at se. Selv slangerne oppe under loftet så ret flotte ud. Så var vi en tur oppe i byen og kigge lidt, hyggelig by, men vejret var ikke noget de kan prale af, rigtig surt novembervejr. Vi købte et par gode sandwichs på torvet og kørte så mod Mols Bjerge. Vi holdt og spiste dem på en rasteplads og så kom regnen bare. Da vi kom til Mols Bjerge holdt regnen op men alt var bare drivvådt, så det blev til en køretur rundt og en forblæst tur op på Tre Høje. Det er valgaften, men TV Øst viser ikke lige det vi synes er mest spændende for os, så det får de lov at klare selv.

Onsdag vågner vi tidligt ved at det lyder som om nogen kaster vand på vinduerne, men det er bare regnen der styrter ned og stormen der er ved at starte op. Efter morgen maden kører vi ind til Ebeltoft for at proviantere så vi ikke lider Nød i stormen. Vi finder Flyvefisken, en dejlig fiskeforretning, nede på havnen. Der købte vi ind til en god frokost som vi senere nyder med en lille en til. Om eftermiddagen går vi en tur ned til stranden, men vi kan næsten ikke gå dernede så meget stormer det. Så det bliver svømmehallen igen. Så er det bare hygge inde mens stormen hyler uden for.

Rådhuset

Randers regnskov

Mols Bjerge,Trehøje

Øer fra slusen. Vi bor i gult hus

Vores udsigt mod slusen

Torsdag er vi lige en tur rundt om Flyvefisken og handle lidt ind igen og er så en tur rundt og kigge rigtig på Ebeltoft. Det er jo en rigtig hyggelig by med mange flotte gader / huse og på denne årstid har vi det jo stort set for os selv. Hjemme igen nyder vi det lune hus og er ude og kigge på området. Slusen er lukket for vinteren, så de både der er i havnen må være for overvintring.

Fredag er det bare fint vejr, men vi skal jo også bare gøre rent og rejse hjem og er det jo fint med godt rejsevejr. Huset er hurtigt gjort rent og mens vi venter på vores færge går vi en tur langs stranden og nyder det gode friske vejr. Vi har jo kun 5 min. til færgen, så vi behøver bare at komme lige inden færgen skal sejle, dejligt. Det har været dejlige, men våde og meget blæsende / stormende dage i Ebeltoft, så det var vist godt cv'en stod godt i læ derhjemme. Næste gang vi skal på disse kanter bliver det med den, for der ligger jo flere dejlige pladser her omkring.