EM 92 set fra Millstätter See

Dette er en halvgammel tur, men vi havde et par sjove oplevelser, som jeg gerne vil fortælle om. Vi havde ferie midt under EM 92 og skulle på campingtur til Østrig, det synes vores drenge ikke var smart, så vi måtte finde en plads med et godt tv rum. Valget faldt på camping Brunner ved Millstätter See.

Turen startede lørdag morgen kl. 4 og det gik fint dernedad igennem det gl. Øst Tyskland og vi gjorde holdt for natten ved rasteplads Sophienberg nord for Bayreuth. Det var en dejlig lun sommeraften og der var et liv på pladsen  hele natten, nogle dækkede op med dug på kølerhjælmen og nød et par glas champagne inden de drog videre og andre lignende ting. Da vi skulle af sted om morgenen var bilen helt flad, ikke et glimt i den mindste pære. Hvad gør man, tager startkablerne går hen til en tysker fra det tidligere Øst Tyskland og beder om hjælp, men nej tak, hans nye Ford har elektronik og han vil ikke hjælpe. Men så blander mutter og svigermor sig, Ford`en bliver kørt hen ved siden af os og så må jeg ellers klare resten. Vores bil starter med det samme og jeg tænker at en sixpack kan formilde ham lidt, men han drikker ikke når han kører, jeg havde nu heller ikke tænkt mig at vi skulle drikke dem inden vi kørte videre. Det prøvede jeg at forklare ham og lagde dem så ned i en Pentax bærepose jeg havde liggende i bilen, så fik piben en anden lyd, posen hen til bilen, øllet ind i bagagerummet og så hen og vise mutter og svigermor posen! De seks øl kunne jeg godt have sparet, men posen den var guld værd 2 1/2 år efter murens fald, det tænkte vi noget over.

Udsigt fra Camping Brunner                                Udsigt over sø og camping

Vi ankom til Camping Brunner og fik en god plads og drengene godkendte tv rummet. pladsen ligger lige ned til Millstätter See og har sin egen lille strand og vandet er så klart at man kan se fiskene svømme rundt. Man kan leje vandcykler ved søen, trukket af speed båd med faldskærm eller på "banan" og der er mange udflugtsmål i  omegnen. Brunner arrangerer ture op i bjergene og vi kom op steder vi nok ikke var kommet alene, bl.a. var der blomsterne Edelweiss, der blev serveret grill pølser og en lille snaps eller sodavand, på vej ned var vi inde og prøve en bjergbane med små vognen på skinner, det var alle tiders.

Ved EM gik det jo fint for Danmark og den store finale nærmede sig, og vi danskere på pladsen blev ikke levnet mange chancer overfor tyskerne. De dækkede op med grill, kulørte lamper og fjernsyn. Vi gik op i tv rummet sammen med mange andre både tyskere og danskere, jo længere kampen skred frem skiftede glæden side og så var Danmark Europamestre i fodbold! Stor jubel hos danskerne og tyskerne smuttede lige så stille ud af døren, da vi gik hjem lidt senere var alt lukket og slukket, alt var stille, undtagen i det danske hjørne. Dagen efter var det hverdag igen, 1 tysker sagde tillykke ellers var det EM glemt; sådan!

Udsigt fra Sportscamp Imst                                    Mere udsigt

Efter en uge der kørte vi til Imst i Tyrol, det er bare Østrig, grønt og frodigt og med masser af blomster på husene. Vi havde fået anbefalet Sportscamp Imst West (Dcu B-7) og den har bare en skøn beliggenhed med udsigt hele vejen rundt, der er en gammel afd. med skygge og en ny med udsigt, vi valgte den sidste. Den ene nætterne var det stjerneklart, sikken en udsigt rundt på bjergene med lys på kors og krusefiks. Der er mange udflugtsmål i omegnen og Imst er en meget hyggelig by.

På hjemvejen overnattede vi i Hann. Münden nær Kassel (Dcu C-7d) Campingpladsen ligger på en ø hvor floderne Fulda og Werra bliver til Weser, meget hyggelig beliggenhed tæt på bycentrum, men meget slidt, synd med den beliggenhed, men det kan jo været ændret siden vi var der.