Gran Canaria december 11

Det er december, der skal holdes en uges ferie. Skal cv'en pakkes ud eller skal vi finde på noget med sol?  Cv'en kan jo hurtig gøres klar, men er der ikke noget om at der er lidt overskud af rejser til solen. Vi har kun en dag vi kan bruge som afrejsedag, så der er "kun" Spies og til Gran Canaria. Der var vi for 14 år siden og det var nu ikke så dårligt. Der var en by dernede vi kørte igennem der så meget turistet ud, så der skulle vi absolut ikke bo hvis vi skulle komme igen. Det var Puerto Rico, men vi har siden hørt meget godt om den, bl. a. at de skulle ha' det bedste vejr på øen. Så vi valgte selvfølgelig den til vores ophold og det fortrød vi ikke.

Vi ankom i dejlig solskin efter en lang, god flyvetur og det viste sig at vores hotel og lejlighed var alle tiders, tæt på stranden og en stor dejlig terrasse med god udsigt. De næste to dage var det varmt, men gråvejr, og så kom solen og skinnede fra en skyfri himmel resten af ugen. Puerto Rico er en dejlig by at besøge når man vil slappe af og nyde det gode vejr. Der er mange turist butikker, cafeer og restauranter, men også en afslappet atmosfære.

Vi brugte de lokale busser, lidt taxi og bådene der sejler langs kysten. Det fungerede fint.

Vi var en tur til Puerto Morgan, nok den hyggeligste by på Gran Canaria og sidste stop for mange tursejlere der sejler over Atlanten. Der var der lidt julepyntet, det er ellers ikke meget de gør ud af julepynten dernede. Da vi sejlede hjemad så vi inde på klipperne at der var slået fire telte op på klippesiden, ikke et sted man skulle gå i søvne, men hvorfor de lå der på den lille hylde ved vi ikke.

Der var også et stort marked en dag i nabo byen Arguineguin. Der var alt hvad hjertet kunne begære og lidt til, men også flotte grøntsager og frugt, så det var spændende at gå og kigge der!

Så blev der gået nogle gode ture langs "stranden" / klippekysten hvor krabberne kravlede rundt mens de store bølger slog ind over dem. De var ret sky, men vi fik da et par billeder af dem.
I byen var der en del blomster og det er jo flot at se mange af dem vi har som potteplanter herhjemme, er store buske eller træer der og der var rundkørsler der var pyntet op med julestjerner.

På hotellet var der et dejligt pool område hvor der var godt at nyde det gode vejr, med nogle afkølende svømmeture ind i mellem. Vores terrasse var bare rigtig god, der var sol næsten hele dagen og med godt 20 gr. morgen og aften var der jo også dejligt at sidde der og nyde morgen og aften kaffe m.m.

Der findes to campingpladser på øen og de skulle være af international standard, men hvem tænker dog på at ta' cv. med derned. Vi så dog flere autocampere køre rundt dernede, hvor sjovt det er på de ofte meget små veje inde i bjergområderne ved jeg ikke og der er jo meget stejlt ned mange steder.

Sådan en uge går utroligt hurtigt, selv om der var dømt næsten total afslapning og solen var jo med os de fleste dage. Vi savnede nok lidt at sidde og grille ved cv'en i det gode vejr.

Hotellet vi boede på hed El Greco, var nyrenoveret og bare super og vi havde en rigtig god uge der.

Hygge i Puerto Morgan

Jul i Puerto Morgan

Rundkørsel med julestjerner

Puerto Rico i 2011

Puerto Rico i 1968

Teltpladsen på klippesiden

Blå himmel

Og hav

Solopgang                                                                                                                                                                                                                                 Solnedgang